domeny internetowe

Domena internetowa jest adresem, pod którym dane usługi (strona internetowa, adres poczty elektronicznej itp.) są widoczne w Internecie. Domena jest wizytówką Twojej osoby lub firmy w sieci Internetowej. Dzięki niej, możesz zaprezentować swoją ofertę, pozyskiwać nowych Klientów oraz, co najważniejsze, prowadzić działalność w Internecie.

Z pomocą AdiNet możesz kupić domeny internetowe i łatwo nimi zarządzać, dzięki czemu Twoja firma będzie lepiej postrzegana w Internecie przez internautów z całego świata.

Sprawdź dostępność domeny

Wpisz dokładną nazwę domeny której szukasz, np: kowalski.pl


Cennik popularnych domen

rejestracja: 12 zł

odnowienie: 60 zł

rejestracja: 10 zł

odnowienie: 45 zł

rejestracja: 4 zł

odnowienie: 25 zł

rejestracja: 12 zł

odnowienie: 20 zł

rejestracja: 10 zł

odnowienie: 20 zł

rejestracja: 4 zł

odnowienie: 15 zł

rejestracja: 25 zł

odnowienie: 30 zł

rejestracja: 42 zł

odnowienie: 45 zł

rejestracja: 46 zł

odnowienie: 48 zł

Podane ceny są cenami netto w PLN.

W ofercie dostępne są również inne domeny.

Regulamin oraz zasady rejestracji i utrzymania domen internetowych

Aktualności i komunikaty

Nowe domeny globalne w domeny.AdiNet.pl

Nasza oferta została poszerzona o kolejną grupę nowych domen globalnych (ngTLD). Wśród nich znajdziemy cieszące się wielką popularnością domeny .link, .football, .live, czy .online. Poniżej znajduje się lista nowych rozszerzeń wraz z cenami netto rejestracji i odnowienia domen.

.link 55
.football 110
.live 100
.studio 100
.show 140
.online 150
.site 170
.taxi 200
.tech 200
.green 300

 

Domeny .eu tylko za 5 zł! Do wygrania pobyt w Toskanii!

Tylko teraz specjalna PODWÓJNA oferta!

Rejestracja domen .eu w promocyjnej cenie za 5 zł.

Dodatkowo, każdy Abonent, który zarejestruje domenę .eu, zdobywa szansę na atrakcyjne wygrane:

1. tygodniowy pobyt w toskańskim SPA

dla dwóch osób przelot w obie strony oraz pobyt.

2. Rower elektryczny

Aby wziąć udział w konkursie, należy zarejestrować dowolną domenę .eu przed 23.12.2015 roku oraz na stronie http://christmas2015.eurid.eu/questions odpowiedzieć na dwa proste pytania przygotowane przez rejestr domeny .eu: należy podać, w ilu oficjalnych urzędowych językach unijnych zapewniona jest pomoc pracowników EURid (naszym zdaniem w 24) oraz należy wpisać przewidywalną liczbę wszystkich zarejestrowanych domen .eu na dzień 23.12.2015 r. (na koniec III kwartału br. liczba ta wyniosła 3 854 530).

Darmowa pomoc techniczna

h

Faktury VAT

Panel administracyjny

Niskie ceny przedłużenia

transfer domen

Transfer domen

Transfer to przeniesienie obsługi administracyjnej domeny z jednego rejestratora do drugiego.

Transfer domeny nie wpływa w żaden sposób na jakość działania domeny, nie powoduje przestoju w działaniu strony oraz nie powoduje żadnych zmian w ustawieniach serwerów DNS, dzięki czemu domena może być obsługiwana przez AdiNet, a hosting WWW utrzymywany w innej firmie. Usługi te są zupełnie niezależne.

Transfer polega jedynie na zmianie rejestratora odpowiedzialnego za domenę. Końcowy użytkownik nie widzi żadnych zmian.

krajowe .pl w tym funkcjonalne i regionalne ( .pl .com.pl .waw.pl )

Transfer domeny od innego Rejestratora do AdiNet może być przeprowadzony w dowolnym momencie. Blokada możliwości transferu dotyczy 5-ciu dni od dokonania nowej rejestracji lub poprzedniego transferu oraz 7-ciu przed końcem okresu rozliczeniowego.

Transfer domeny jest bezpłatny, a okres ważności domeny opłaconej u obecnego rejestratora pozostaje bez zmian – zmienia się tylko rejestrator domeny. Aby dokonać transferu domeny krajowej do AdiNet skontaktuj się z dotychczasowym rejestratorem celem uzyskania kodu autoryzującego: authinfo, a następnie skorzystaj z panelu Klienta – Transfer domen – krajowe *.pl.

Po włączeniu transferu, na adres e-mail Abonenta domeny NASK wyśle wiadomość, w której znajdował się będzie link potwierdzający realizację transferu, po jego kliknięciu transfer zostaje zakończony i domena będzie obsługiwana przez AdiNet.

globalne ( .com .org )

Transfer domeny od innego Rejestratora do AdiNet może być przeprowadzony w dowolnym momencie z wykluczeniem 60-ciu dni od dokonania nowej rejestracji lub poprzedniego transferu, zalecamy wykonywać transfer nie później jak na 15-cie dni przed końcem okresu rozliczeniowego domeny.

Transfer domen globalnych powiązany jest z operacją odnowienia domeny o kolejny rok od obecnej daty ważności. Koszt transferu jest równy kosztowi odnowienia w AdiNet.

Aby dokonać transferu domeny globalnej do AdiNet skontaktuj się z dotychczasowym rejestratorem celem uzyskania kodu autoryzującego: authinfo, skorzystaj z panelu Klienta – Transfer domen – globalnych .com, aby zainicjować transfer oraz opłać fakturę pro-forma wykonania transferu, która zostanie wygenerowana w panelu Klienta – Płatności.

Po włączeniu transferu przez AdiNet, na adres e-mail Administratora domeny (wg bazy whois) Rejestrator domen wyśle wiadomość, w której znajdował się będzie link potwierdzający realizację transferu, po jego kliknięciu transfer zostaje aktywowany i może trwać do 14-stu dni (czas potrzebny na zwolnienie domeny przez obecnego rejestratora). W czasie transferu domena jest cały czas aktywna.

europejskie ( .eu )

Transfer domeny od innego Rejestratora do AdiNet może być przeprowadzony w dowolnym momencie, jednak zalecamy wykonywać transfer nie później jak na 7 dni przed końcem okresu rozliczeniowego domeny.

Po zrealizowaniu transferu domeny europejskiej, obecny okres rejestracji domeny ulega zakończeniu i automatycznie ponownie rejestrowana na okres 1-go roku dla nowego Abonenta, do którego domena została przetransferowana.

Transfer domeny .eu jest równoznacznym wykonaniem cesji – zmiana danych Abonenta domeny.

Po zgłoszeniu transferu domeny w panelu Klienta – Transfer domen – europejskich .eu, generowana jest faktura pro-forma, którą nowy abonent powinien opłacić oraz uzyskać kod authinfo domeny od obecnego rejestratora.

Kod authinfo powinien zostać przesłany na adres domeny@adinet.pl łącznie z nazwą domeny.

Po włączeniu transferu przez AdiNet, domena zostaje przeniesiona do nowego usługodawcy.


FAQ – Najczęściej zadawane pytania

Co to jest domena?

Domena internetowa to niepowtarzalny adres w Internecie, pod którym można uzyskać dostęp do danych usług (strony WWW, konta e-mail, serwery FTP) w Sieci. Aby dana strona WWW była widoczna w Sieci, potrzebny jest dodatkowo serwer, na który będzie wskazywała dana domena. Serwer ten jest konieczny do utrzymania plików strony WWW.

Jak wybrać nazwę domeny?

Nazwa domeny powinna być starannie przemyślana – np. powinna kojarzyć się z Tobą, nazwą Twojej firmy lub typem działalności, jaką prowadzisz. Należy pamiętać, że domena jest wartością unikalną i nie istnieją dwie identyczne domeny, więc pośpiech przy ich rejestracji jest wskazany (obowiązuje zasada pierwszeństwa). Należy pamiętać, iż jeśli wybrana nazwa jest zajęta, zawsze można sprawdzić pożądaną nazwę z innymi końcówkami, np. jeżeli domena firma.pl jest zajęta, być może firma.com, firma.eu, firma.com.pl, lub domena z innym rozszerzeniem jest wolna.

Jakie są korzyści z posiadania domeny?

Domena to nie tylko wizytówka Twojej firmy lub osoby w Sieci. Oprócz oczywistych profitów, takich jak prezentacja oferty w Internecie, pozyskiwanie nowych Klientów (poprzez dostęp do informacji umieszczonych na stronie WWW, wymianę informacji za pomocą poczty elektronicznej), domena sama w sobie jest wartością niematerialną i może być przedmiotem kupna/sprzedaży na rynku.

Co to jest domena funkcjonalna narodowa?

Domena funkcjonalna narodowa łączy cechy domeny globalnej i narodowej: np. com.pl, org.uk, gov.de.

Jakie są rodzaje domen?

Rodzaj domeny określa jego końcówka. Generalnie domeny można podzielić na narodowe, europejskie i globalne. Domeny nie różnią się zasadami działania, a jedynie rozszerzeniami i przyjętymi zastosowaniami tych domen. Domeny narodowe to np. .pl (Polska), .uk (Wielka Brytania), .fr (Francja). Domeny europejskie mają końcówkę .eu. Domeny globalne to np. .com (dla firm), .net (dla podmiotów związanych z Siecią), .org (dla organizacji i stowarzyszeń), .info (dla serwisów informacyjnych), .biz (dla serwisów komercyjnych).

Co to jest domena regionalna?

Domena regionalna to narodowa domena zawierająca nazwę miasta lub regionu, np. waw.pl, pomorskie.pl, lowicz.pl.

Jakie są zasady tworzenia nazw domen?
  1. Nie można rejestrować domen będących jednocześnie nazwą usługi sieciowej, np. WWW, http, ftp.
  2. Minimalna liczba znaków wynosi:
    1. dla domen polskich: 1
    2. dla domen europejskich: 2
    3. dla domen globalnych: 3
  3. Maksymalna liczba znaków wynosi:
    1. dla domen z końcówką .biz: 24
    2. dla pozostałych domen: 63.
  4. Nazwa domeny polskiej i europejskiej może składać się z:
    1. liter, w tym polskich znaków
    2. cyfr
    3. znaku myślnika (nie może on jednak występować na początku, końcu oraz równocześnie na 3 i 4 pozycji w nazwie domeny).
  5. Nazwa domeny globalnej może składać się z:
    1. liter, bez polskich znaków;
    2. cyfr
    3. znaku myślnika (nie może on występować na początku oraz na końcu nazwy domeny).
Jak zarejestrować domenę z polskimi znakami diakrytycznymi ( z ą, ę, ć, ś itd.)?

Informacje o rejestracji domen polskich ze znakami diakrytycznymi dostępne są na stronie serwisu: http://www.ietf.org oraz w informatorze NASK „Rejestracja domen IDN (Internationalized Domain Names) w domenie .PL”, dostępnym na stronie dns.pl. Informacje o rejestracji domen europejskich ze znakami diakrytycznymi, opisane są na stronach EURidu. Nie ma możliwości rejestracji domeny globalnej oraz innych domen narodowych z polskimi znakami diakrytycznymi.

Co to są serwery nazw DNS?

Serwery nazw DNS (z ang. Domain Name System) to w praktyce nazwy serwerów zawierających konfigurację całej domeny – muszą być zawsze przypisane do domeny, aby przeglądarka internetowa „wiedziała”, gdzie szukać zawartości strony, wysłać emaila itp. Wszelkie rekordy domeny (np. A, MX, CNAME) konfiguruje się właśnie na serwerze DNS. DNS zapewnia rejestrację nazw domen internetowych i ich powiązanie z numerami IP, a także realizuje bieżącą obsługę komputerów odnajdujących adresy IP odpowiadające poszczególnym nazwom. Krótko mówiąc: DNS „tłumaczy” ciąg używanych przez Internautów znaków (złożonych z liter i cyfr) – nazw domen na ciąg cyfr – znaków rozpoznawalnych przez sieć komputerową.

Światowy system nazw domenowych składa się z wielu instytucji administrujących:

ICANN – (z ang. Internet Corporation for Assigned Names and Numbers) – Internetowa Korporacja ds. Nadawania Nazw i Numerów zajmuje się między innymi przyznawaniem nazw domen Internetowych oraz nadzorem dotyczącym działania serwerów DNS. Jest to prywatna organizacja non-profit. ICANN zajmuje się administrowaniem adresami IP, zarządzaniem domenami, serwerami DNS najwyższego poziomu, przyznawaniem parametrów protokołom internetowym.

EurID – (z ang. European Registry for Internet Domains) sprawuje nadzór nad domeną .eu oraz subdomenami.

NASK – (Naukowa Akademicka Sieć Komputerowa) sprawuje nadzór nad domeną .pl oraz subdomenami. Rządy poszczególnych krajów sprawują nadzór nad domenami swoich państw. Zwykle przekazują zarządzanie wyspecjalizowanym instytucjom. W Polsce jest to NASK , natomiast dla domen „rządowych” typu gov.pl – IPPT PAN.

Co to jest rejestr domen?

To instytucja sprawująca nadzór nad domenami określonego typu.

Kto to jest abonent domeny?

Abonent domeny to użytkownik, który zarejestrował wybraną przez siebie domenę i nabył prawa do jej dysponowania przez okres zarejestrowania.

Co to znaczy zarejestrować domenę?

Rejestracja domeny jest pewną procedurą, która mówi o tym, że Abonent nabywa prawa do wyłączności i dysponowania domeną w indywidualny sposób w określonym przedziale czasowym. Rejestracja domeny nie jest równoznaczna z wykupieniem wieczystego prawa własności. Istnieją minimalne i maksymalne okresy rejestracji danej domeny (od 1 do 10 lat). Należy pamiętać o odnowieniu domeny przed upływem daty jej wygaśnięcia.

Jak to się dzieje, że strona internetowa jest wyświetlana w sieci?

Aby Twoja strona wyświetlała się w sieci Internet oprócz tego, że jest wykonana, to zawartość całego dokumentu powinna być umieszczona na komputerze, który jest podłączony do sieci Internet 24h na dobę. Taki komputer nazywamy serwerem WWW. Na serwerze przechowywana jest zarówno zawartość strony, jak i poczta elektroniczna. Umożliwia to magazynowanie informacji dowolnej wielkości. Inni użytkownicy podczas Twojej nieobecności łączą się z Twoim serwerem WWW, odczytują zawartość Twojej strony, pozostawiają dla Ciebie pocztę. Ty, po włączeniu swojego komputera, łączysz się ze swoim serwerem i odbierasz pocztę.

Jak przywrócić zapomniane hasło do Panelu klienta?

W celu uzyskania nowego hasła dostępu do Panelu klienta należy wysłać e-mail na adres domeny@adinet.pl i zapytaniem o nowe hasło.

UWAGA!

E-mail musi być wysłany z adresu zarejestrowanego w panelu klienta.

Jak zarejestrować domenę w serwisie adinet?

Aby zarejestrować domenę, należy zalogować się w Panelu Klienta, a następnie w sekcji „Rejestracja domeny”:

  1. Należy w polu „Sprawdź dostępność” wpisać nazwę lub nazwy do zarejestrowania. System sprawdzi, czy domena z wybranym rozszerzeniem oraz z innymi popularnymi rozszerzeniami jest dostępna.
  2. Wybierz nazwy z tymi rozszerzeniami, a następnie wciśnij przycisk Dalej.
  3. Pojawia się lista wybranych domen. Przy każdej z nich można dokonać edycji okresu utrzymania (domyślnie 1 rok) oraz w przypadku osób fizycznych opcja ukrycia danych osobowych. Na tym etapie można również wyedytować serwery nazw, na które ma być skierowana domena. Serwery DNS można również edytować w dowolnym momencie po zarejestrowaniu domeny.
  4. Potwierdzenie danych i wysłanie zgłoszenia: należy uważnie sprawdzić, czy wszystkie dane są poprawne, a następnie wygenerować płatność.
  5. Po wykonaniu płatności i zaksięgowaniu wpłaty domena zostanie zarejestrowana.
Jak dokonać zmiany danych abonenta?

W celu dokonania zmiany danych Abonent powinien wypełnić formularz Zmiana danych Abonenta.
Formularz powinien być wypełniony i opieczętowany przez Abonenta oraz przesłany w formie skanu e-mailem na adres: domeny@adinet.pl lub cesje@consultingservice.pl.
Dla zmian typu: zmiana adresu, zmiana numeru telefonu, zmiana autoryzowanego adresu e-mail prośbę o zmianę można wysłać z aktualnie przypisanego do konta adresu e-mail, bez załączania żadnych dokumentów.

Jak dokonać transferu domeny polskiej do naszego serwisu od innego Rejestratora?

Aby przenieść domenę do naszego serwisu niezbędny jest kod authinfo. Należy zwrócić się do obecnego Rejestratora domeny o uzyskanie kodu. Po otrzymaniu kodu w panelu Klienta w sekcji Transfer domen > dodaj domeny należy wpisać nazwę domeny oraz zatwierdzić.
Domena pojawi się poniżej w sekcji „Transferuj z NASK”, gdzie należy wpisać kod authinfo oraz zatwierdzić transfer. Na adres podany w poprzednim rejestrze zostanie wysłana wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie transferu.
Po potwierdzeniu otrzymanej wiadomości e-mail domena jest przeniesiona. Domenę przenieść można do 6 dni przed jej wygaśnięciem. Po jej wygaśnięciu można dokonać transferu z odnowieniem w okresie reklamacyjnym.

Jak dokonać zmiany delegacji domeny? (DNS)

W panelu klienta zmiany dokonać można w sekcji „edycja danych / zmiana delegacji dns”.
Należy zaznaczyć pierwszy dns (checkbox nad przyciskiem zamień), następnie wpisać w polu Nazwa hosta nazwę serwera dns i zatwierdzić przyciskiem zamień. Dla drugiego z dnsów operację należy powtórzyć zaznaczając ns2. Aby dodać kolejny serwer należy w polu Nazwa hosta wpisać adres serwera, a następnie zatwierdzić przyciskiem dodaj.

Zmiana delegacji widoczna jest po upływie czasu propagacji domeny, czyli inaczej mówiąc rozprzestrzenieniu się po Internecie informacji o nowych dns-ach. Czas ten to teoretycznie do 24 godzin, jednakże zazwyczaj zmiany widać dużo szybciej.

Można zamieniać jednocześnie dns dla wielu domen, zaznaczając odpowiednie serwery do zmiany dla każdej z domen.

Jak dokonać cesji domeny?

Cesji domeny można dokonać w elektroniczny sposób. Aby tego dokonać niezbędne jest utworzenie konta abonenckiego (rejestracja nowego klienta) dla strony przejmującej domenę.

Procedura przeprowadzenia e-cesji:
1. Strona zrzekająca uzyskuje kod cesji w panelu klienta „Domeny > Zarejestrowane” poprzez zaznaczenie nazwy domeny oraz wysłanie kodu na odpowiedni adres e-mail. Kod powinien zostać przekazany stronie przejmującej.
2. Strona przejmująca w panelu klienta w sekcji „Transfer domen > E-cesja domeny” podaję nazwę domeny oraz kod cesji.
3. Po wciśnięciu przycisku Rozpocznij do obu stron cesji wysyłane są emaile zawierające linki pozwalające na potwierdzenie cesji.
4. Po potwierdzeniu przez obie strony cesja jest automatycznie wykonywana.
5. W panelu klienta w sekcja E-cesja w dowolnej chwili można zweryfikować status cesji oraz dokonać jej anulowania.
6. W przypadku braku potwierdzenia przez którąś ze stron po upływie 14 dni cesja zostanie anulowana. W przypadku konieczności ponownego rozpoczęcia procedury cesji należy ponownie wygenerować kod cesji. Jest to procedura bezpłatna.

Czym różni się zmiana danych Abonenta od cesji domeny?

Cesja domeny służy do zmiany dysponenta domeny, natomiast zmiana danych Abonenta dotyczy uaktualnienia wszelkich zmian dotyczących danych obecnego Abonenta.

Jak uzyskać kod AuthInfo z domeny.adinet.pl?

Usługodawca wydaje kody Authinfo na podstawie poprawnie wypełnionego formularza „Wniosek o wydanie kodu Authinfo”, a następnie:

  • a. przesłanego przez Abonenta listem poleconym na adres siedziby Usługodawcy lub
  • b. przesłanego przez Abonenta z autoryzowanego adresu email w formie skanu dokumentów na adres mailowy Usługodawcy wskazany w formularzu lub
  • c. po otrzymaniu wiadomości elektronicznej od Partnera CSP zawierającej w formie załącznika prośbę Abonenta o wydanie kodów Authinfo skierowaną do Partnera CSP z autoryzowanego adresu email wraz z odpowiednimi dokumentami.

Poprawnie wypełniony formularz musi:

  • a. zostać własnoręcznie podpisany przez Abonenta lub osobę umocowaną do jego reprezentowania;
  • b. w przypadku pełnomocnictwa – zawierać odpowiednio poświadczoną i podpisaną kopię pełnomocnictwa;
  • c. zawierać załącznik w postaci dokumentu potwierdzającego status Abonenta:
    • dla osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej – kopię dowodu tożsamości z zamazanymi danymi wrażliwymi;
    • dla osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą – kopię wpisu do rejestru działalności gospodarczej,
    • dla spółek cywilnych – kopię umowy spółki cywilnej, kopię nadania numeru NIP oraz REGON;
    • dla spółek handlowych – kopię aktualnego odpisu KRS;
    • dla stowarzyszeń, organizacji społecznych i zawodowych, fundacji ZOZ – kopię aktualnego odpisu KRS;
    • dla innych podmiotów, w tym podmiotów prawa publicznego – odpowiednie dokumenty, z których wynika umocowanie do reprezentowania podmiotu publicznego w przedmiotowym zakresie oraz kopia aktualnego odpisu z odpowiedniego rejestru.
  • d. zawierać unikalny numer partnera CSP obsługującego Abonenta.

 

Usługodawca wydaje kod Authinfo w formie elektronicznej na autoryzowany adres email Abonenta w ciągu 7 dni od otrzymania poprawnie wypełnionego formularza i otrzymania od Partnera mailowego potwierdzenia o rozpoczęciu procedury.

Usługodawca zastrzega sobie bezpośrednie wskazanie procedur i wydanie Abonentowi formularza służącego do wydania kodów Authinfo w przypadku braku mailowego kontaktu  Usługodawcy z Partnerem przez kolejne 3 dni robocze.

Formularz wniosku o wydanie kodu AuthInfo dostępny jest TUTAJ.

Kontakt

domeny@adinet.pl

Masz pytania? Napisz do nas.

13 + 11 =